28 Mart 2024 - Hoş geldiniz

Ana Sayfa » EĞİTİM » ”BARINAMIYORUZ ..”..YURDUN DÖRT BİR YANINDA ÜNİVERSİTELERE KAYIT YAPTIRIP BARINACAK YER BULAMAYAN ÖĞRENCİLER PARKLARA SIĞINDI

Eklenme : 20.09.2021 - 22:48

Üniversite öğrencilerinin, kira ve yurt ücretlerindeki astronomik artışlara tepkileri sürüyor. Gümüşhane Üniversitesi öğrencisi bir genç, geceyi ev kiralarını protesto etmek için kampüs önünde yatarak geçirdi.

“Barınamıyoruz Hareketi”nden Gümüşhane Üniversitesi öğrencisi ev kiralarındaki artışları, yurt ve apartlardaki fahiş zamları protesto etmek için üniversitenin kampüsü önüne bir yatak getirerek, burada uyudu.

Barınamıyoruz Hareketi, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda, “Barınamayanlar her yerde!” dedi.

Yurt ve ev kiralarındaki pahalılık nedeniyle barınamayan üniversite öğrencileri, başlattıkları ‘Barınamıyoruz’ eylemlerinin 2. gününde geceyi sokakta geçirecek. Önceki akşam Kadıköy’deki Yoğurtçu Parkı’nda banklarda uyuyan öğrenciler bu geceyi de Beşiktaş Şairler Parkı’nda sabahlayacaklar.
Öğrenci velisi Günay İmir çocuğunun, artan kira fiyatları ve ekonomik nedenlerle kazandığı üniversiteye gidemediğini belirterek, “Çocuğum bu halde olduğu öğrencileri o kadar iyi anlıyorum ki, empati kuran herkes burada olmalı” dedi.

Parkta oturma eylemine başlayan öğrenciler barınma sorunları çözülene kadar eylemlerine devam edeceklerini bir kez daha yineledi.

Öğrenciler burada yaptıkları açıklamada, “Bütün gençleri, öğrencileri, kamuoyunu barınamayanların sesini büyütmeye çağırıyoruz” dediler.

‘HERKESİ ÖĞRENCİLERİN YANINDA AÇIKÇA TARAF TUTMAYA, BİZİ SAHİPLENMEYE ÇAĞIRIYORUZ’

Barınamıyoruz Hareketi öğrencilerinin açıklaması şöyle:
  • Biz, ev bakmayı, apartlarla pazarlık yapmayı, iş aramayı bıraktık, dün gece sokakta yattık. Bundan sonra her gece, tepesine bir çatı dahi fazla görülmüş milyonca gencin öfkesini, derdini yüklenip sokaklarda yatıyoruz.
  • Şimdi, size sesleniyoruz. Önce şimdinin, sonra vaktiyle evsiz, yurtsuz bırakılmış bütün üniversite öğrencilerine, komşusu olamadığımız mahalleliye, çocuğu yatacak yer bulsun diye gece gündüz çalışanlara…
  • Üniversite dayanışmalarına, topluluklara, kulüplere, sivil toplum kuruluşlarına, derneklere, siyasi partilere, vekillere; sanatçılara, hocalarımıza, esnafa, işçilere, işsizlere, kadınlara…
  • Bizi evsiz bırakan bu düzenle derdi olan herkese. Potansiyel komşularımıza, bütün halkımıza, milyonlara. Hepinize söylüyoruz, herkesi çözüm için sorumluluk almaya, öğrencilerin yanında açıkça taraf tutmaya, bizi sahiplenmeye, hareketi büyütmeye çağırıyoruz.

CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal yine öğrencilerin yanında yer alarak eyleme destek verdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nin İYİ Parti’li üyesi Taylan Yıldız ve CHP İstanbul Milletvekili Turan Aydoğan da ikinci gününde eyleme destek verdiler.

‘Barınamıyoruz’ diyen üniversite öğrencileri Ankara, Kocaeli ve İzmir’de de eş zamanlı eylem düzenledi.

İLGİLİ HABER: AFRİKA’NIN ÇAD’INA ”HAYRINA” SU KUYUSU AÇMAYA GİDEN MASTERCHEF EKİBİ İSTANBUL’DA BURUNLARININ DİBİNDEKİ BEŞİKTAŞ’TA YOĞURTÇU PARKI’NA SIĞINAN EVSİZ, YURTSUZ ÖĞRENCİLERİ GÖRMEDİLER……….ÇILDIRMAYA AZ KALDI..TV8’İN MASTERCHEF’İ SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ ÇERÇEVESİNDE KIZILAY’IN ÖNCÜLÜĞÜNDE AFRİKA’DA ÇAD’A GİDİP SU KUYUSU AÇMIŞ. TÜRKİYE’NİN KUŞ UÇMAZ KERVAN GEÇMEZ BİNLERCE KÖYÜNDE ÇOCUKLAR SUSUZLUKTAN KIRILIRKEN, YOLU OLMAYAN KÖYLERDEN KİLOMETRELERCE YÜRÜYEREK OKULA GİDERKEN ÇAD’DA SU KUYUSU AÇMAK DA NEYİN NESİ?…..

Benzer Haberler

Facebook'ta Biz

Çanakkale Rent a Car Banka Kredisi diş rehberi Bozcaada Otelleri Bozcaada Otelleri Bozcaada Pansiyonları