7 Mayıs 2024 - Hoş geldiniz

ULAŞTIRMA BAKANI URALOĞLU: İSTANBUL DEPREMİNE KARŞI TAHLİYE PLANI HAZIR

Ana Sayfa » GÜNCEL » ULAŞTIRMA BAKANI URALOĞLU: İSTANBUL DEPREMİNE KARŞI TAHLİYE PLANI HAZIR

Eklenme : 25.08.2023 - 13:24

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, medya temsilcileri ile bir araya geldiği toplantıda son 21 yılda ulaşım ve iletişim altyapısına 194 milyar dolar yatırım yaptıklarını belirterek, 2053’e kadar ise 168 milyar dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını ifade etti. Yeni yatırım döneminde ise demiryollarına ağırlık vereceklerini belirten Uraloğlu, “2022’de 2 bin 505 olan sinyalli hat uzunluğumuzu 8 bin 46 kilometreye çıkardık. Şu andaki demiryolu uzunluğumuz ise yaklaşık 13 bin 900 kilometre. 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunu 7 bin 142 kilometreye yükselttik. 181 kilometre olan demiryolu tünel uzunluğunu 373 kilometreye yükselttik. Yüksek hızlı tren ile taşınan toplam yolcu sayısı 76,2 milyona ulaştı” diye konuştu.

‘HIZLI TREN SETİNİN TASARIMINA BAŞLADIK’

Uraloğlu, “yerli ve milli raylı sistem araçlarında milli banliyö setini prototip üretimi ve tasarımıyla beraber 2024’te yapacaklarının” altını çizerek, “225 kilometre saatlik hızlı tren setinin tasarımına da başladık, 2024’te tasarlamış olacağız. 2025’te prototipini üretmiş olacağız. Sonrasında 250 kilometre hıza sahip yüksek hızlı tren setinin tasarımını ve milli metro projesinin tasarımını da 2026’da gerçekleştirmiş olacağız. Şu anda bu yüksek hızlı trenleri 2 tane ülkeden satın alıyoruz ve bizim ihtiyacımız çok yüksek, Almanya ve İspanya’dan satın alıyoruz. Kendimiz de bunu üretip aynı zamanda özel sektörü de destekleyeceğiz” dedi.

‘ANKARA-İSTANBUL ARASINI 80 DAKİKAYA DÜŞÜRECEĞİZ’

‘DÜNYADA UÇMAYACAĞIMIZ ÜLKE KALMAYACAK’

Havacılık alanındaki hedeflere de değinen Uraloğlu, “26 olan aktif havaalanı sayımızı 57’ye yükselttik. Yine toplam yolcu sayısını 34 milyondan yaklaşık 203 milyona çıkardık. 81 ülkeye 2003 yılında uçuş yapabilirken, şimdi 173 ülkeye uçuş yapabiliyoruz. 2002’de 150 olan uçak sayımızı 644’e yükselttik” şeklinde konuştu.

‘2024 YILINDA 6A UYDUMUZU UZAYA FIRLATACAĞIZ’

Uraloğlu, deniz yolunda da kapasitenin arttırıldığını anlattı. Haberleşmede mobil abone sayısını 23 milyondan yaklaşık 91 milyona çıkardıklarını belirterek, “Geniş bant abone sayısı yokken şimdi yaklaşık 92 milyon civarında abonemiz var. Fiber hat uzunluğumuz 81 bin kilometreyken şimdi 526 kilometre civarında. Uydulara baktığımızda, yaklaşık 12 tane uyduyu uzaya göndermişiz. Şimdi son olarak da 2024 yılının hemen başında 6A uydumuzu inşallah uzaya fırlatmış olacağız” dedi.

‘HATAY HAVALİMANINI YENİDEN YAPACAĞIZ’

Uraloğlu, Hatay Havaalanı’na şu an boş uçakların indiğini, dolu uçakların kalkabildiğini belirterek, “Projemizi yaptık. Şimdi hızlıca ihalesini yapıp havaalanını yeniden yapacağız. Aynı yere yapacağız maalesef. Çünkü başka bir yer yok orada” dedi.

KALKINMA YOLU PROJESİ

Türkiye’den demir, kara ve deniz yolu koridorlarının geçtiğine dikkati çeken Uraloğlu, “Irak’ın Fav Limanı’ndan Nusaybin’e, Habur Sınır Kapısı’na ulaşacak bir Kalkınma Yolu Projesi var. Çok yakın zamanda bu netleştirildi. Irak tarafıyla karşılıklı mutabakatlar imzaladık. Körfez bölgesindeki ülkeler de buna katkı sağlayacak. Yaklaşık 1200 kilometre demiryolunu ve 2×3 otoyolu hayata geçireceğiz” şeklinde konuştu.

İSTANBUL DEPREMDE NASIL TAHLİYE EDİLECEK?

Bakan Uraloğlu, İstanbul’da olası bir deprem için Bakanlığın yaptığı çalışmaların sorulması üzerine ise, “İstanbul’daki iki tane köprümüzün askı halatlarının biri yeniledik. 15 Temmuz ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde de devam ediyoruz. Özellikle otoyollar üzerindeki viyadüklerin deprem güçlendirmelerini yapıyoruz” dedi.

Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul’un aort damarı gibi olduğuna işaret ederek, “Biz Kınalı-Malkara dediğimiz Çanakkale istikametinden tahliye ve acil yardımı sağlamış olacağız. Aynı şekilde Osmangazi Köprüsü’nden ve Kuzey Marmara Otoyolu’ndan da sağlamış olacağız. İstanbul’da bir tahliye planımız var” ifadelerini kullandı.

‘KANAL İSTANBUL’U ERTELEMEDİK’

Bakan Uraloğlu Kanal İstanbul’u ertelemediklerini, sadece doğru zamanı beklediklerini ifade ederek, “Kanal İstanbul sayesinde dünya ekonomi koridorlarına entegrasyonu arttırmış olacağız” dedi.

‘TRABZON’DA YENİ BİR TERMİNAL BİNASI PLANLADIK’

Trabzon Havalimanı’nın mevcut pistinin 2 bin 600 metre civarında, 45 metre genişliğinde olduğundan da bahseden Uraloğlu, pistin ihtiyacı gördüğünü, şu anda terminal binasının yeterli olmadığını söyledi. Uraoğlu, söz konusu havalimanının günde maksimum 22 bin yolcuya ulaştığını ifade ederek, “Günlük 149-150 civarında uçağa ev sahipliği yapabilecek bir havalimanı. Orada yeni bir havalimanı projesini yaptık. Ve bulunduğu yerin hemen kuzeyine doğru deniz üzerine yapmayı planlıyoruz. Malum Karadeniz’de yer darlığı var. Ve onu yatırım programına da aldık. 3-5 yılda bitebilecek bir iş değil. Dolayısıyla biz onun ihalesini yapmaksızın mevcut havalimanının iyileştirilmesiyle ilgili küçük bir ihale yaptık. İç hatlara 3 köprü ilave ediyoruz. Ayrıca yeni bir terminal binası yapıyoruz. Ve dış hatlar gidiş ve gelişe ayırıyoruz. Bir de CIP binası yapmış oluyoruz oraya. Yapacağımız hizmet Trabzon Havaalanı’nı yaklaşık 10 yıl rahatlatacaktır” dedi.

‘BAKÜ-TİFLİS-KARS HATTI KOMPLE YENİLENİYOR’

Uraoğlu, Cumhurbaşkanı’nın ekim ayında Çin ziyareti olabileceğini ifade ederek, şunları kaydetti:

“Çinlilerin Konya, Aksaray, Yenice, Akdeniz hattında bir finansman veya işlerin ortak yapılması konusunda ilgileri var. Yapılmış olan ihaleler var. Dolayısıyla bunların bu süreçte birazcık daha hayata geçeceğini düşünüyorum. Bununla ilgili gerekli görüşmeleri yaptık. Bundan sonra daha iş birliği içerisinde yürüyeceğiz Kuşak Yolu’yla ilgili birçok alternatif var. Her ülke burada rol almaya çalışıyor. Her ülke gerek kendi ülkesinden geçsin gerekse de geçecek güzergahta kendilerinin dahli olsun istiyor. Şu andaki Bakü-Tiflis-Kars hattımız var ve bu komple yenileniyor. Şu an kapalı orası. Sebebi de tamamen yenileniyor olması.”
Azerbaycan’dan gelip Ermenistan’ın İran sınırına yakın Zengezur Koridoru’ndan geçen ve Kars’a ulaşan bir alternatif koridor da inşa ettiklerini bildiren Uraloğlu, “Şu anda Azerbaycan tarafı Zengezur’a kadar gelmek üzere. Dilucu Iğdır ve Kars’ı da biz yapacağız ve bu sene onu bitirmiş olacağız” dedi.

UÇAK BİLETİ FİYATLARI

Bakan Uraloğlu uçak biletlerinde tavan fiyata dikkat çekti. Business sınıfı dışında 3 bin liralık olmaması gerektiğini belirtti. “Böyle bir durumda bize haber verin. Resmi bir yaptırımımız yok ama her türlü adımı atarız” ifadelerini kullandı.

Benzer Haberler

Facebook'ta Biz

Çanakkale Rent a Car Banka Kredisi diş rehberi Bozcaada Otelleri Bozcaada Otelleri Bozcaada Pansiyonları